Vyhledávání: Svatý obraz
Nastavit hlídacího psaNalezeno celkem 10 inzerátů

Krásný starožitný vyšívaný obraz Svatý Anděl.Rozměry s rámem. 53-43-3cm, zaskleno.
(1070)
(1070)

Obraz s motivy svatých, Panna Marie
1 000 Kč
Prodám velký obraz s motivy svatých, dole má poškozený rám, osobní odběr v Orlové

Reprezentativní barokní malba většího formátu znázorňující scénu úmrtí svatého Františka Xaverského, jezuitského misionáře a jednoho z nejvýznamnějších světců novověku. Obraz pochází z druhé poloviny 18. století a byl původně součástí sakrální výzdoby. Na zadní straně je dochována historická restaurátorská dokumentace, která určuje námět a potvrzuje jeho hodnotu i původ.
Kompozice zachycuje tělo zesnulého světce položené na lůžku, lemované postavami v pontifikálním oděvu a dalších svědků. Pozornost poutá výrazná mitra s trojitou korunou, detailní textilie s bohatým květinovým vzorem i dramatické světelné modelace typické pro barokní malbu. Koloristika je tlumená, s převahou temných červených a zemitých tónů.
Obraz byl v minulosti odborně restaurován a zpevněn na pomocné desce. Rámování je novější, jednoduché, vhodně kontrastující se staromistrovskou malbou.
Rozměry bez rámu: 121 × 83 cm
Rozměry s rámem: 136 × 98 cm
Text ze zadní strany (opis ze štítku restaurování):
"Obraz ze 2. pol. 18. stol. znázorňuje smrt sv. Františka Xaverského. Původní olejomalba na plátně, sekundárně adjustovaná na desce, zachována v původní kompozici."
Jedná se o hodnotné dílo pozdního baroka s námětem význačného světce, vhodné pro sběratele, sakrální interiéry či muzejní sbírky.
Doporučuji osobní prohlídku, která je možná po tel. dohodě na čísle 731 578 029, nebo přes email: Castle-Stracov@email.cz .
Po dohodě můžeme zajistit dopravu smluvním partnerem Toptrans ceník naleznete na webu toptrans, nebo osobně za cenu 15 Kč/ ujetý Km.
Najdete u nás velký výběr starožitností, podívejte se i na naše další nabídky, kde najdete spoustu krásných věcí. . .
Kompozice zachycuje tělo zesnulého světce položené na lůžku, lemované postavami v pontifikálním oděvu a dalších svědků. Pozornost poutá výrazná mitra s trojitou korunou, detailní textilie s bohatým květinovým vzorem i dramatické světelné modelace typické pro barokní malbu. Koloristika je tlumená, s převahou temných červených a zemitých tónů.
Obraz byl v minulosti odborně restaurován a zpevněn na pomocné desce. Rámování je novější, jednoduché, vhodně kontrastující se staromistrovskou malbou.
Rozměry bez rámu: 121 × 83 cm
Rozměry s rámem: 136 × 98 cm
Text ze zadní strany (opis ze štítku restaurování):
"Obraz ze 2. pol. 18. stol. znázorňuje smrt sv. Františka Xaverského. Původní olejomalba na plátně, sekundárně adjustovaná na desce, zachována v původní kompozici."
Jedná se o hodnotné dílo pozdního baroka s námětem význačného světce, vhodné pro sběratele, sakrální interiéry či muzejní sbírky.
Doporučuji osobní prohlídku, která je možná po tel. dohodě na čísle 731 578 029, nebo přes email: Castle-Stracov@email.cz .
Po dohodě můžeme zajistit dopravu smluvním partnerem Toptrans ceník naleznete na webu toptrans, nebo osobně za cenu 15 Kč/ ujetý Km.
Najdete u nás velký výběr starožitností, podívejte se i na naše další nabídky, kde najdete spoustu krásných věcí. . .

Dobový tisk, starý obraz - Jezulátko - 1880.
Celkové rozměry: 58-43-2,5cm.
Původní stav.
(620)
Celkové rozměry: 58-43-2,5cm.
Původní stav.
(620)


Písmo svaté v obrazech
500 Kč
prof.Emanuel Žák 1941, rozměry 50 x 40 cm, váha 5,5kg, velice pěkný stav, z pozůstalosti.
Obrazy
V textu
Obraz svatých je zasklený. je na nějakém papíře, rozměr 133cm x 68cm, pěkný motiv, stav viz foto vyměním za kotoučky do meoskopu, nůž, poplašňák a pod. Nabídněte. SMS ne.

Prodám originál obraz autor Luděk Rathouský: Chrám svatého Mikuláše Praha, olej na plátně včetně rámu, 60*80 cm, 1998.

Tento výjimečný olej na plátně, pocházející ze sbírek v belgických Antverpách, představuje scénu křtu raně křesťanského mučedníka, pravděpodobně svatého Mauricia nebo svatého Viktora. Téma hromadného křtu vojáků bylo ve vlámské barokní ikonografii poměrně časté, zejména ve spojení s římskými legiemi, jejichž příslušníci přestupovali na křesťanskou víru.
Kompozice je monumentální, s výraznou perspektivní hloubkou, kterou umocňuje arkádová architektura v pozadí. Ústřední postava biskupa v bohatě zdobeném rouchu dominuje scéně, zatímco tři polonazí mladí muži symbolizují nově pokřtěné. Jeden z nich je ponořen do rituální nádoby, což je běžný prvek v ikonografii křtu.
Dílo vykazuje precizní malířskou techniku, s realistickým podáním svalstva a jemnou prací se světlem, která je typická pro vlámské baroko. Barevná paleta je vyvážená, s kontrastem mezi chladným modrozeleným pozadím a teplými tóny oděvů a kůže.
Technika a provenience
- Technika: Olej na plátně
- Rám: Bohatě řezbovaný a zlacený, odpovídající stylu 17. století
- Stav: Zachovalá struktura malby s lehkou patinou, drobné restaurátorské zásahy
- Původ: Sbírky v Antverpách, pravděpodobně součást církevního mobiliáře nebo šlechtické kolekce
- Stylová příslušnost: Vlámská škola, baroko, pravděpodobně 17. století
Historický kontext
V období protireformace byly náboženské scény důležitým nástrojem pro posílení katolické víry. Téma křtu mučedníků bylo obzvláště populární v umění Jižního Nizozemí (dnešní Belgie), kde bylo spojováno s misionářskou činností a šířením víry mezi pohany. Tato malba mohla být vytvořena jako součást většího cyklu svatých křtů, případně jako oltářní obraz pro některý z klášterů či jezuitských kostelů.
Rozměry: s rámem: výška 101 cm, šířka 71,5 cm, hloubka 4,5 cm, bez rámu: výška 90 cm, šířka 60 cm
Kompozice je monumentální, s výraznou perspektivní hloubkou, kterou umocňuje arkádová architektura v pozadí. Ústřední postava biskupa v bohatě zdobeném rouchu dominuje scéně, zatímco tři polonazí mladí muži symbolizují nově pokřtěné. Jeden z nich je ponořen do rituální nádoby, což je běžný prvek v ikonografii křtu.
Dílo vykazuje precizní malířskou techniku, s realistickým podáním svalstva a jemnou prací se světlem, která je typická pro vlámské baroko. Barevná paleta je vyvážená, s kontrastem mezi chladným modrozeleným pozadím a teplými tóny oděvů a kůže.
Technika a provenience
- Technika: Olej na plátně
- Rám: Bohatě řezbovaný a zlacený, odpovídající stylu 17. století
- Stav: Zachovalá struktura malby s lehkou patinou, drobné restaurátorské zásahy
- Původ: Sbírky v Antverpách, pravděpodobně součást církevního mobiliáře nebo šlechtické kolekce
- Stylová příslušnost: Vlámská škola, baroko, pravděpodobně 17. století
Historický kontext
V období protireformace byly náboženské scény důležitým nástrojem pro posílení katolické víry. Téma křtu mučedníků bylo obzvláště populární v umění Jižního Nizozemí (dnešní Belgie), kde bylo spojováno s misionářskou činností a šířením víry mezi pohany. Tato malba mohla být vytvořena jako součást většího cyklu svatých křtů, případně jako oltářní obraz pro některý z klášterů či jezuitských kostelů.
Rozměry: s rámem: výška 101 cm, šířka 71,5 cm, hloubka 4,5 cm, bez rámu: výška 90 cm, šířka 60 cm

Tento nádherný olej na plátně pochází z dílny belgické malířky Paule Bisman (1897–1973), která se specializovala na květinová zátiší, krajiny, městská zákoutí i portréty.
O autorce:
Paule Bisman se narodila v roce 1897 v belgickém Namuru a zemřela v roce 1973 v Salzinnes. Byla nejen malířkou, ale také sochařkou. Studovala na Akademii v Namuru pod vedením D. Mernyho a na Akademii v Bruselu, kde byli jejími profesory významní umělci jako Richir, Van Strydonck a Delville pro malířství a Dubois a Rousseau pro sochařství (1919–1927). V roce 1930 se usadila ve Svatém Lambrechtu-Woluwe.
V malířství se věnovala krajinným scenériím, městským pohledům, zátiším, květinovým kompozicím, portrétům i interiérům kostelů. Jako sochařka tvořila akty, figurální plastiky, dětské sochy a portréty. Kritika o jejím sochařském díle napsala:
"P. Bisman zobrazuje krásu skrze lidské tělo a zvelebuje gesto, postoj nebo výraz."
Po její smrti bylo městu Namur darováno na třicet jejích obrazů a tři bronzové sochy. Její práce jsou zmiňovány v BAS II a v publikaci Dvě století podpisů belgických umělců.
O obrazu:
Obraz zachycuje bohatou kytici chryzantém a jiných květin ve zdobené keramické váze. Teplé žluté a růžové tóny květin vytvářejí kontrast s tmavým, texturovaným pozadím, které podtrhuje jejich svěžest a jemnost. Malířka využila expresivní tahy štětce a silnou impastovou techniku, díky čemuž květiny působí plasticky a realisticky.
Dílo je signováno v pravém dolním rohu a je zasazeno do elegantního zlaceného rámu, který doplňuje jeho historický charakter. Celkově se jedná o harmonickou a elegantní kompozici, která přinese do interiéru teplo a estetický půvab.
Specifikace:
Autor: Paule Bisman (1897–1973)
Technika: Olej na plátně
Provenience: Belgie
Rozměry:
S rámem: Výška 83 cm, šířka 92,5 cm, hloubka 4 cm
Bez rámu: Výška 70 cm, šířka 79,5 cm
Stav: horší, místy vypadaná barva - viz foto. Plátno je v pořádku, rám je také v pořádku.
O autorce:
Paule Bisman se narodila v roce 1897 v belgickém Namuru a zemřela v roce 1973 v Salzinnes. Byla nejen malířkou, ale také sochařkou. Studovala na Akademii v Namuru pod vedením D. Mernyho a na Akademii v Bruselu, kde byli jejími profesory významní umělci jako Richir, Van Strydonck a Delville pro malířství a Dubois a Rousseau pro sochařství (1919–1927). V roce 1930 se usadila ve Svatém Lambrechtu-Woluwe.
V malířství se věnovala krajinným scenériím, městským pohledům, zátiším, květinovým kompozicím, portrétům i interiérům kostelů. Jako sochařka tvořila akty, figurální plastiky, dětské sochy a portréty. Kritika o jejím sochařském díle napsala:
"P. Bisman zobrazuje krásu skrze lidské tělo a zvelebuje gesto, postoj nebo výraz."
Po její smrti bylo městu Namur darováno na třicet jejích obrazů a tři bronzové sochy. Její práce jsou zmiňovány v BAS II a v publikaci Dvě století podpisů belgických umělců.
O obrazu:
Obraz zachycuje bohatou kytici chryzantém a jiných květin ve zdobené keramické váze. Teplé žluté a růžové tóny květin vytvářejí kontrast s tmavým, texturovaným pozadím, které podtrhuje jejich svěžest a jemnost. Malířka využila expresivní tahy štětce a silnou impastovou techniku, díky čemuž květiny působí plasticky a realisticky.
Dílo je signováno v pravém dolním rohu a je zasazeno do elegantního zlaceného rámu, který doplňuje jeho historický charakter. Celkově se jedná o harmonickou a elegantní kompozici, která přinese do interiéru teplo a estetický půvab.
Specifikace:
Autor: Paule Bisman (1897–1973)
Technika: Olej na plátně
Provenience: Belgie
Rozměry:
S rámem: Výška 83 cm, šířka 92,5 cm, hloubka 4 cm
Bez rámu: Výška 70 cm, šířka 79,5 cm
Stav: horší, místy vypadaná barva - viz foto. Plátno je v pořádku, rám je také v pořádku.
X